Властите в провинция Родопи в Северна Гърция се надяват през лятото на 2021-ва през граничният пункт „Маказа – Нимфея“ да преминават автобуси, а депутатът от СИРИЗА Димитрис Хариту настоява София и Атина да започнат преговори за изграждане на ж. п. линия между Подкова и Комотини.

Това е новината от разговорите на Хариту с председателя на парламентарната Междупартийна комисия за развитие на Западна Тракия Костас Караманлис и министъра на околната среда и енергетиката Костис Хацидакис.

Припомняме, че темата „влакове през Маказа“ е на дневен ред и в България. Ако се реализира, големият проект „Дунав-Егея“ ще сбъдне и мечтата на поколения нашенци за продължаване на жп линията от Подкова до Комотини. Железопътното трасе е част от мегапроекта „Дунав – Егея“, който включва и скоростната магистрала свързваща „Дунав мост“ - Русе с прохода "Маказа".

Голям логистичен център с гара дълга около 4 км включва проекта на жп линията с високоскоростни влакове "Южно Северен поток". Железопътната линията ще свързва двете пристанища "Мароня" и "Констанца", твърди Румен Марков от проектантската компания „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“.

Както 24rodopi.com вече писа, предвидено е магистралата да започва от Дунав мост при Русе и да завършва при бъдещето пристанище на Мароня. Ще има 38 пътни възли, 33 тунела, 56,6 км мостове и виадукти и т.н. Проектантите обясниха, че е заложена реконструкция на ГКПП „Дунав мост“ и изграждане на две нови ГКПП на „Маказа“ от българска и гръцка страна.

По линията ще се движат влакове с дължина на композицията 1800 м. Скоростта с която е предвидена да се движат товарните влакове е 200 км/ч, а пътническите влакове с до 250 км/ч.


Основно линията ще бъде предназначена за товари, но по нея ще пътуват и пътници. Трасето е предвидено да минава източно от Комотини, след това влиза в тунел дълъг 11 км, който излиза над Кирково, след това преминава покрай Момчилград.

Гарата в Момчилград е предвидена да се ремонтира и да се превърне в голям логистичен център. Тя ще бъде дълга около 4 км, за да може да приема товарните влакове. Следващата жп гара по трасето ще бъде при хасковското село Сираково, след това Чирпан, казанлъшкото село Копринка, Габрово, Павликени между Белене и Свищов жп трасето ще напуска България и отива в Румъния.

През 80-те години на миналия век български експерти също предлагат изграждането на маршрут Димитровград - Подкова - Комотини - Кавала/Александруполис, с изграждане на жп линия през прохода Маказа. И тогава, и днес обаче се отчита, че мегапроектът е прекалено скъп.

В последните години бизнесът в Северна Гърция настоява Атина да поиска финансиране от Брюксел за железница под „Маказа“.

Припомняме, че за реализацията на мегапроекта първо трябва да има решение на двете правителства – българското и гръцкото, за изграждане на АМ „Дунав – Егея“. Плановете на проектантите са това да се случи през пролетта на 2020 г, а до края на 2021 г. обектът да е с издадено разрешително за строеж. Прогнозният срок за строителството е 3 г.

АМ „Дунав – Егея“ ще се изгражда чрез публично-частно партньорство. Моделът е концесия срещу строителство, без да се разходват средства от бюджета.

На снимката: Влак с туристи от Западна Европа пътува към Подкова. ГКПП "Маказа" в годината на COVID-19

24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

16 comments so far,Add yours

  1. Отговори
    1. Анонимен25/10/20 18:17

      Короната не се качва на влак.

      Изтриване
  2. Анонимен25/10/20 08:42

    Пътуване с... влак
    Раждаш се, отваряш очи
    и си на някаква гара,
    оглеждаш се плахо и ето, фучи
    странното нещо, обвито във пара.
    Потрепваш неволно от свирката страшна
    и звън на метал ужасно скрипти,
    леко пристъпяш от плочката прашна,
    оглеждаш се плахо със диви очи.
    Решаваш и качваш се в странното чудо,
    влизаш... седалки, купе,
    всичко е някак си толкова лудо,
    и тръгваш незнайно къде.
    Двама отвън пият си бира,
    друг се храни във ъгъла свит,
    някаква баба багажа прибира,
    трети отваря купето с ритник.
    Всички със своята орис са тръгнали,
    и никой не знай накъде,
    пътуват на някъде, лицата обръгнали,
    а ти... си с очи на дете...
    Оглеждаш света, а навън, през стъклото,
    се нижат картини безброй,
    край тебе забързано бяга животът
    и няма минутка покой.
    Минават си гарите една по една,
    а влакът все си пътува,
    поглеждаш в стъклото и виждаш едва,
    как старостта със теб се ръкува.
    И ето "кондукторът" идва накрая,
    а ти нямаш пари, ни билет,
    защото наистина ти и не знаеш,
    не си чувал за такъв мурафет.
    И ето, че идва и твоята гара,
    а тъкмо в живота да влезеш,
    оня от ъгъла на някой се кара,
    а ти пък не искаш да слезеш.
    Но, времето свърши, "кондукторът" влезе,
    държиш се за дръжката, силно я стискаш,
    гарата дойде ли, трябва да слезеш,
    колкото и да не го искаш...
    Бе малко дете, после хлапак,
    порастваш и... слизаш накрая...
    Животът е едно пътуване с влак,
    който пътува в безкрая...

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен25/10/20 09:37

    ееееехееее в тоя живот и хубави неща се случват!!! Браво Гърция!!! А дано час по-скоро! Амин!

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен25/10/20 09:43

    Полза ще имат всички, ще се раздвижи умрелия ни живот, особено за нашия район икономически ще е изгодно.

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен25/10/20 10:36

    Hui neskatli tia vizantici

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен25/10/20 12:51

      защо? ти в повече ли имаш? или ти е келепир? дай си реклама, недей става зян

      Изтриване
  6. Анонимен25/10/20 10:39

    Добре, че са гърците... От нашите нищо не става...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен25/10/20 12:51

      да, наистина, хората мислят за развитие

      Изтриване
  7. Анонимен25/10/20 13:23

    А бе...дали някой вярва?

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен25/10/20 13:42

    Само лафове. Нищо няма да изградят

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен25/10/20 14:40

    Дядо ми е работил в жепето,баща ми също,аз също бях жепе войски!При сегашната техника няма никакъв проблем да има излаз към гръцко,стига политиците да дадат едно рамо на близо 100 годишният проект.

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен25/10/20 15:56

    А дано.. Ама надали!?

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен25/10/20 17:08

    Пътуване с... влак
    Раждаш се, отваряш очи
    и си на някаква гара,
    оглеждаш се плахо и ето, фучи
    странното нещо, обвито във пара.
    Потрепваш неволно от свирката страшна
    и звън на метал ужасно скрипти,
    леко пристъпяш от плочката прашна,
    оглеждаш се плахо със диви очи.
    Решаваш и качваш се в странното чудо,
    влизаш... седалки, купе,
    всичко е някак си толкова лудо,
    и тръгваш незнайно къде.
    Двама отвън пият си бира,
    друг се храни във ъгъла свит,
    някаква баба багажа прибира,
    трети отваря купето с ритник.
    Всички със своята орис са тръгнали,
    и никой не знай накъде,
    пътуват на някъде, лицата обръгнали,
    а ти... си с очи на дете...
    Оглеждаш света, а навън, през стъклото,
    се нижат картини безброй,
    край тебе забързано бяга животът
    и няма минутка покой.
    Минават си гарите една по една,
    а влакът все си пътува,
    поглеждаш в стъклото и виждаш едва,
    как старостта със теб се ръкува.
    И ето "кондукторът" идва накрая,
    а ти нямаш пари, ни билет,
    защото наистина ти и не знаеш,
    не си чувал за такъв мурафет.
    И ето, че идва и твоята гара,
    а тъкмо в живота да влезеш,
    оня от ъгъла на някой се кара,
    а ти пък не искаш да слезеш.
    Но, времето свърши, "кондукторът" влезе,
    държиш се за дръжката, силно я стискаш,
    гарата дойде ли, трябва да слезеш,
    колкото и да не го искаш...
    Бе малко дете, после хлапак,
    порастваш и... слизаш накрая...
    Животът е едно пътуване с влак,
    който пътува в безкрая...

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен25/10/20 17:08

    Пътуване с... влак
    Раждаш се, отваряш очи
    и си на някаква гара,
    оглеждаш се плахо и ето, фучи
    странното нещо, обвито във пара.
    Потрепваш неволно от свирката страшна
    и звън на метал ужасно скрипти,
    леко пристъпяш от плочката прашна,
    оглеждаш се плахо със диви очи.
    Решаваш и качваш се в странното чудо,
    влизаш... седалки, купе,
    всичко е някак си толкова лудо,
    и тръгваш незнайно къде.
    Двама отвън пият си бира,
    друг се храни във ъгъла свит,
    някаква баба багажа прибира,
    трети отваря купето с ритник.
    Всички със своята орис са тръгнали,
    и никой не знай накъде,
    пътуват на някъде, лицата обръгнали,
    а ти... си с очи на дете...
    Оглеждаш света, а навън, през стъклото,
    се нижат картини безброй,
    край тебе забързано бяга животът
    и няма минутка покой.
    Минават си гарите една по една,
    а влакът все си пътува,
    поглеждаш в стъклото и виждаш едва,
    как старостта със теб се ръкува.
    И ето "кондукторът" идва накрая,
    а ти нямаш пари, ни билет,
    защото наистина ти и не знаеш,
    не си чувал за такъв мурафет.
    И ето, че идва и твоята гара,
    а тъкмо в живота да влезеш,
    оня от ъгъла на някой се кара,
    а ти пък не искаш да слезеш.
    Но, времето свърши, "кондукторът" влезе,
    държиш се за дръжката, силно я стискаш,
    гарата дойде ли, трябва да слезеш,
    колкото и да не го искаш...
    Бе малко дете, после хлапак,
    порастваш и... слизаш накрая...
    Животът е едно пътуване с влак,
    който пътува в безкрая...

    ОтговорИзтриване
  13. Анонимен25/10/20 20:23

    До Подкова е по реално. От мегапроекта нищо няма да излизи.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.