След 5 години живот в потресаващи условия, тази нощ 65-годишният кърджалиец Тодор Георгиев ще спи на топло. За него вече има кой да се грижи.

Мъжът с ампутирания крак, за когото 24rodopi.com писа на 19 април, днес е настанен в Дома за стари хора в квартал „Студен кладенец“.

До вчера Тодор живееше в една малка стая, без прозорци, с капеща от тавана вода.  Намира се на втория етаж на стара сграда, под която се помещава автосервиз.

Живот с ампутирана радост, но и в светлината на човешката добрина.

„Тук съм някъде от около 4-5 години. Подслоних се тук, нямаше къде другаде да отида. Трудно се живее, но нямам друг вариант. Виждате какво е положението, в този студ си мръзна, но стискам зъби и това е“, казва Тодор, който е и инвалид.

„От диабета, долу на крака ми, се получиха рани. Аз позакъснях и то тръгна нагоре. Трябваше да се отстрани. Сега съм по-добре, но не получавам пенсия по болест. Подал съм документи в ТЕЛК преди 6-7 месеца, но още нищо не е излезнало“, споделя пред екип на 24rodopi.com кърджалиецът, който е с ампутиран крак.

Казва, че преди да се разболее е работил като шофьор.

Напълно сам е.

„Нямам никакви  близки. Имах сестра, но тя почина преди година“, разказва възрастният мъж.

Запознати със състоянието му периодично помагат с каквото могат. Получава и социалната услуга „Топъл обяд“.

„Хората ми носят дрехи, всичко. Помагат, но не мога сам да се обслужвам. Нищо не мога да направя без крак, трудно ми е. Иначе ми носят обяд от „Социално подпомагане“, разказва още Тодор. 

Социалните в Кърджали посочиха пред екипа ни, че през годините няколко пъти са му отпускани средства. В три от случаите са за покриване на болнични разходи и една еднократна помощ в размер на 200 лева за инцидентни нужди. От дирекцията отново са се ангажирали със случая на Тодор и са му предложили да бъде настанен в Дом за възрастни хора.

„Днес дойдоха социалните и ми предложиха да ме настанят в Старчески дом и аз се съгласих, подписах даже декларация“, сподели мъжът преди два дни.

Днес вече той е в Дома, като преди това му е направен PCR тест, който е отрицателен.

24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Анонимен21/4/21 21:11

    Адмирации на Вестник 24 родопи , след като пипнете някой със пръст веднага се развиват нещата , бъдете благословени

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен21/4/21 22:11

    Знам че е лошо да живееш с хронични заболявания и особено диабета. След бабичката сега и този въпросът ми е на младини защо не са помислили че вечно няма да са млади. Аху ихо и ох боли.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен21/4/21 22:11

    Знам че е лошо да живееш с хронични заболявания и особено диабета. След бабичката сега и този въпросът ми е на младини защо не са помислили че вечно няма да са млади. Аху ихо и ох боли.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.