Кошмарът, трайно се е настанил в живота на Иво Донев от Кърджали. Младият мъж се грижи сам за 87-годишната си майка, която е с диагноза съдова деменция. Действията на възрастната жена, в резултат на заболяването обаче, са потресаващи и дори опасни за околните.

„Всичко започна преди две години, когато майка ми беше настанена принудително с полиция в Психиатрията. Апартаментът тук е на втория етаж. Беше направила умишлен пожар. Събрала книги на земята и драснала клечката. Хората усетили, разбили вратата, и я изкарали“, разказва Иво Донев пред екип на 24rodopi.com.

След изписването й обаче, отказва да пие лекарства, а състоянието й се влошава. 

„Последната година започна да обикаля по автогарата, да рови по кошчетата, да хвърля дрехи през терасата, чаши, чинии. Просто някаква страшна агресия. В средата на февруари тази година започна да обикаля чисто гола по автогарата, цялата омазана с фекалии. Продавачите от обектите наблизо я прибират, звънят ми, аз излизам от работа, идвам, къпя й и право в Психиатрията“, обяснява младият мъж, на когото лекарите казват: “Тя е в много тежко състояние, страшно агресивна, опасна както за нея така и за останалите“.

Не след дълго жената отново е изписана, тъй като в болничното заведение по закон не могат да я държат повече. Междувременно младият мъж се занимава и с жалби, подадени от съседи. 

„В същия момент, при кварталния има подадени жалби от съседката на първия етаж, която е наводнявана няколко пъти от нея и аз съм принуден да й платя ремонтите на жената. Тя си е в правото. Повече аз не мога да карам по този начин, както и тя“, заявява синът на болната жена, който се принуждава да подаде жалба до Прокуратурата за принудително настаняване в Психиатрична  болница, но от там излизат със становище: “Няма основание тази жена да бъде настанена за задължително лечение“.

Към момента възрастната жена, видимо не е в добро състояние. 

„В момента съм спрял водата, махнал съм крана. Предпазителите на тока и те са свалени, защото ме е страх от пожари и наводнения“, казва още младият мъж.

През цялото това време Иво Донев търси варианти за настаняването й  в специализиран дом.

„Аз в момента съм в някаква безизходица. Не мога да оставя собствената си майка, да ходи тук гола и да хвърля камъни по автобусите, не мога да я взема и при мен в жилището ми, защото се грижа за две малки деца. Майка ми има нужда от специализирани грижи и то постоянно. Просто търся вариант, някаква институция да ми предложи адекватно решение на това всичкото, повече нищо не искам“, допълва с отчаяние Иво, който нито може да работи ефективно, нито да обгрижва семейството си.

Регионална дирекция „Социално подпомагане“ вече е уведомена за случая. От институцията пък моментално изпратиха служители, които да проверят на място, след запитване от страна на екипа на 24rodopi.com.

„Буквално час след като бяхте при мен ми се обадиха социалните. На място дойдоха две жени и извършиха проверка. Увериха ме, че ще съдействат за настаняването на майка ми в специализирано заведение. Необходимо е да се извади ТЕЛК-ово решение на база епикризата и становището на специалистите в Психиатрията“, посочи Иво Донев.

24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. Анонимен23/4/21 20:44

    Такова изпитание да не дава Аллах на никой!

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен23/4/21 20:45

    За пореден път евала Родопи, че се опитвате да помагате на хора в безизходица!

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен23/4/21 20:45

    Браво, редакцията! Каквото пипнете, има полза от него!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен23/4/21 22:47

    Ивка, голям си, а майка ти бе голям пич преди да се разболее. За жалост, възрастта не прощава

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен24/4/21 10:04

    Дано нещата се подобрят към по добро. Само хора, които се грижат за болни и възрастни хора могат да го разбират. Нека и държавата помогне на човека.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.