24rodopi.com/Общество

„Не вярвах, но наистина и цените на колите втора употреба са тръгнали нагоре. Тези са пощурели! Чудя се кои ще станат по-скъпи: западните стари брички или някои запазени стари съветски коли? По време на инфлация какво ли още няма да видим!? Ако си купя някоя стара "Лада" мога да я постегна за ретро парад!“, емоционално коментира пред 24rodopi.com Сезгин, кърджалиец, който все още се лута из местните автокъщи в търсене на кола. През февруари си харесал едно „позапазено БМВ“ за 12 000 лева, но докато се опитвал да смъкне 1500 лева от цената на "непродаваемото" возило, при поредното посещение в автокъщата преди седмица бил сюрпризиран: „Баварецът“ вече струва 12 500 лева.

„Питам „Защо?", колата е тук повече от година, докарана е на старите цени на горивата, ако са сменени части – пак са на стари цени?“, отговорът: Не виждаш ли, братко, всичко скача!“, допълва Сезгин.

Мишо също търси кола – на около 4-6 години, отказал се е от огледи в Кърджали. „Тук 90 на сто са с превъртени километражи. Ровя в интернет. Мога да кажа, че за около една година цените на колите втора ръка са се увеличили с 20-25%“, споделя той.

Собственикът на автокъща в Кърджали казва, че ръст в цените има и поскъпването е заради нарастващия недостиг на коли, които се внасят от Западна Европа.

„В момента при моите контрагенти в чужбина влизат не повече от кола, максимум две на седмица. И едва ли не, ние търговците наддаваме – кой може да даде повече, за да може евентуално да се сдобие с някаква стока”, това пък обяснява Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Вносители и търговци на стари коли изреждат куп фактори за ценовите промени: ковид пандемията, войната в Украйна, сериозният спад в производството на резервни части, недостигът на чипове, „наред с цените на стоки и услуги скачат и цените на колите“, „няма нови коли и на Запад хората не бързат да си продават старите“, и т. н.

Оптимистичната прогноза, която е на експерти, гласи, че производството на нови автомобили постепенно ще се възстанови и натискът върху дилърите на автомобили втора ръка ще намалее и в края на лято`2022 и началото на есента трошките отново ще се върнят в "разумния ценови диапазон". „Цените на колите втора употреба ще започнат да падат още тази есен и най-вероятно до края на годината ще поевтинеят с около 20-30%, пише в анализ на одиторската компания KPMG за състоянието на автомобилните пазари.

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. Анонимен20/4/22 12:03

    В ЕС и в други държави които не са членки на ЕС който си купи лек автомобил марка БМВ до 100 000 км при ремонт или технически преглед собственика не заплаща нищо. Ха познайте след това такива марки леки автомобили къде отиват. Пак в ЕС само, че на изток.

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.