24rodopi.com/Общество
Над 6000 лева за лек автомобил на 13 години. Цена отпреди пандемията и развихрилата се криза.
„Масов модел една японска марка. Внос от Франция. Продавачът
сваля 400 лева от цената и потегляш. Обичайната смяна на ангренажен ремък,
четири филтъра-около 700 лева. След месец и половина се наложи смяна и на
съединител-още една камара пари“, разказва родопчанин ситуацията по автокъщите
на открито в региона.
Повече от 70% от колите у нас са над 15-годишни, а тези под
5 години са едва 4-6 на сто. Това пък показва статистиката на Асоциацията на
производителите на автомобили. От бранша предлагат въвеждането на субсидии при
покупка на електрически автомобил и данъчни облекчения при новите коли. От
Асоциацията на производителите на автомобили настояват държавата да изработи
стратегия за обновяване на автомобилния парк у нас. От десетилетия страната ни
е придобила статут на „автоморгата на Европа“.
„Всеки гледа по джоба си. В момента се иска по 5-6 хиляди
лева за кола над 20 години“, споделя друг купувач от Родопите.
С всеки 100 километра навътре в страната, далеч от
областните градове, цените на автомобилите падат с по около 1000 лева, пък
твърдят водачи.
„Търсиш кола в Пловдив, София, дори в Хасково е по-добре“,
категорични са.
Друго мнение-зарежете автокъщите, щом ще е втора-трета ръка,
търсете обяви от собственик.
Караш Ферари проблем,караш стара кола пак проблем.Решавайте последно какво да караме!
ОтговорИзтриванеАвтокъщите в кърджали са най-зле, взимаш си кола и на същия ден сменяш двигател и турбина.
ОтговорИзтриване