24rodopi.com/Общество
Нашите наблюдения показват, че радарите и триногите се поставят на така наречените „хранилки“, където няма концентрация на пътно-транспортни произшествия, но има неправилно поставени знаци, което сваля рязко скоростта на движение.
Това
твърди Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по авто-мото
подготовка.
Пред
Факти Бг той коментира залегналите промени в Наредбата за контролните точки,
които влязоха в сила от 28 март. Така общият брой контролни точки остават 39,
но могат много по-бързо да се стопят.
В
Наредбата главното, което е написано, че имаме диференциран подход за отнемане
на точки. За превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/час – 18
контролни точки. Преди беше 15. При следващо нарушение взимат още 21 точки. 21
и 18 стават 39 – и това е за 5 км разстояние. Вашите точки просто отлитат. И
някой още е казал, че ако за годината имаш три нарушения, ти взимат още 26
точки. Ми тези 26 точки ти ги нямаш. Какво точно ти взимат? И като към това
прибавим и факта, че след 2 години ще ти дойде известието, че точките са ти
отнети, или ще го разбереш, когато отиваш да си продаваш автомобила или за
някое друго нарушение, оставяш в неведение кога и по какъв начин си останал без
точки“, казва експертът.
Ето още няколко примера за санкции:
За управление на МПС с алкохол от 0,8 на хиляда до 1,2 на хиляда ще се отнемат 12 контролни точки. При отказ от тест за алкохол и наркотици – 15 контролни точки; за движение в лентата за принудително спиране – 10 контролни точки; за движение в платното за насрещно движение – 15 контролни точки; за говорене по мобилен телефон без hands free ще ни взимат 8 контролни точки.
„В
средата на декември месец миналата година имаше среща на вътрешния министър и
неправителствените организации, а имаше и хора от ръководството на МВР. На тази
среща поставяхме директно въпроса на министъра на вътрешните работи Иван
Демерджиев къде отиват парите от глобите, които са събрани няколко години
назад. В случая говорим къде са повече от 100 милиона лв. от глоби на пътя.
Защо тези пари не се връщат в пътната безопасност, а покриват различни дупки в
бюджета на държавата. Също така поставихме и въпроса за точковата система.
Попитахме кой определя къде да застават патрулните екипи и къде да се
разполагат радарите“, споделя Йонков.
Радарите са си чисти машини за правене на милиони никой не му пука за пътната безопасност важното е да се вземат парите от хората това е голата истина кой каквото ще да говори става въпрос за пари 🙂🙂🙂
ОтговорИзтриванеМвр-то много трудно се решава на иновациите .. ПО-миналата година трябваше да си вадя паспорт , защото стария ми изтичаше ноември 2020, бяха казали че отначалото на 2021 ще почнат да вадят 10 годишни паспорти вместо петгодишни не ми трябваше да пътувам и изчаках до февруари ... след няколко седмици си взех паспорта в началото на март и видях, че пак е петгодишен, ако и в закона за личните документи пишеше че от 1-ви януари 2021 паспортите следва да са дестгодишни,,, Попитах зашо са ми дали петгодишен, казаха ми че системата им не била настроена да вадят по -дълги паспорти
ОтговорИзтриванеза всичко имат готови отговори.
Изтриване