24rodopi.com/Образование

„Днес ще си говорим за любов… и още нещо“. С тези думи учителката по математика в СУ „Петко Рачов Славейков“ Златомира Джисова започва един най-обикновен учебен час. Вместо да подхване темата на урока или да даде обичайните задачи, младата учителка съобщава на 10“в“ клас, че ще си говорят за любов. И … настава тишина. Целият клас е притаил дъх в очакване. Започва разказ за двама влюбени. Те сами дават на момчето име – Пешо, а на момичето – Ива. В това време Джисова майсторски ги рисува на дъската, като с всеки нов детайл от разказа допълва и рисунката. Разказва как момчето в желанието си да впечатли момичето подарява рози, като първия ден е една, втория ден – три и така нататък, увеличавайки ги с две всеки път. Разказът преминава през голямата емоция и стига до силното биене на сърцето на влюбеното момче и неговата аритмия, докато неусетно, говорейки си за чувства, учител и ученици стигат до темата на урока „Аритметична прогресия“.

„Учениците се впечатлиха от разказа за двамата млади и как раздялата им довела до нова формула в математиката, чрез която изведоха теорема и решаваха задачи“, разказва Златомира Джисова. За нея децата са вдъхновение, математиката – страст, а комбинацията от двете води до такива уроци, на които се радват учениците й.

“Да задържиш вниманието на днешните деца не е лесно, но да задържиш вниманието на гимназисти, е истинско предизвикателство“, смята Джисова. Талантът й да общува с децата и способността да привлича вниманието им е наследила и изучила от майка си – покойната Жана Филкова, един от най-добрите химици в град Кърджали.

Джисова е категорична, че за създаването на един интересен урок се изисква много работа, понякога денонощен труд и общуване с децата – да знае от какво се вълнуват, да прилага различни подходи в отделните класове според интересите на учениците. Математиката е предмет, който невинаги позволява гъвкавост и интерпретация, но във всеки подходящ случай трябва да се използват различни възможности.

Златомира Джисова е учител по математика в СУ „Петко Рачов Славейков“ вече втора година. Иновативните й методи се оказват забелязани и оценени от учениците още миналата учебна година, когато след едва шест месеца работа тя получи наградата „Даскеер“ 2022 в категория „Математика и информатика“.

Миналата учебна година Джисова проведе иновативен урок за час на класа на тема „Бягащото предизвикателство“, който комбинира математика, английски, физкултура, логика и познаване на училищния живот. Този урок бе представен и по време на мобилността по Националната програма „Иновации в действие“, а в момента амбициозната учителка кандидатства с концепцията му в национален конкурс за нестандартни учебни практики.

Share To:

24rodopiavtor

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. Анонимен8/12/23 21:18

    И Жана беше много добра учителка и колежка.Смело напред Злате!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.