24rodopi.com/Образование
„Днес ще си говорим за любов… и още нещо“. С тези думи учителката по математика в СУ „Петко Рачов Славейков“ Златомира Джисова започва един най-обикновен учебен час. Вместо да подхване темата на урока или да даде обичайните задачи, младата учителка съобщава на 10“в“ клас, че ще си говорят за любов. И … настава тишина. Целият клас е притаил дъх в очакване. Започва разказ за двама влюбени. Те сами дават на момчето име – Пешо, а на момичето – Ива. В това време Джисова майсторски ги рисува на дъската, като с всеки нов детайл от разказа допълва и рисунката. Разказва как момчето в желанието си да впечатли момичето подарява рози, като първия ден е една, втория ден – три и така нататък, увеличавайки ги с две всеки път. Разказът преминава през голямата емоция и стига до силното биене на сърцето на влюбеното момче и неговата аритмия, докато неусетно, говорейки си за чувства, учител и ученици стигат до темата на урока „Аритметична прогресия“.
„Учениците
се впечатлиха от разказа за двамата млади и как раздялата им довела до нова
формула в математиката, чрез която изведоха теорема и решаваха задачи“,
разказва Златомира Джисова. За нея децата са вдъхновение, математиката –
страст, а комбинацията от двете води до такива уроци, на които се радват
учениците й.
“Да
задържиш вниманието на днешните деца не е лесно, но да задържиш вниманието на
гимназисти, е истинско предизвикателство“, смята Джисова. Талантът й да общува
с децата и способността да привлича вниманието им е наследила и изучила от
майка си – покойната Жана Филкова, един от най-добрите химици в град Кърджали.
Джисова е
категорична, че за създаването на един интересен урок се изисква много работа,
понякога денонощен труд и общуване с децата – да знае от какво се вълнуват, да
прилага различни подходи в отделните класове според интересите на учениците.
Математиката е предмет, който невинаги позволява гъвкавост и интерпретация, но
във всеки подходящ случай трябва да се използват различни възможности.
Златомира
Джисова е учител по математика в СУ „Петко Рачов Славейков“ вече втора година.
Иновативните й методи се оказват забелязани и оценени от учениците още миналата
учебна година, когато след едва шест месеца работа тя получи наградата
„Даскеер“ 2022 в категория „Математика и информатика“.
Миналата
учебна година Джисова проведе иновативен урок за час на класа на тема „Бягащото
предизвикателство“, който комбинира математика, английски, физкултура, логика и
познаване на училищния живот. Този урок бе представен и по време на мобилността
по Националната програма „Иновации в действие“, а в момента амбициозната
учителка кандидатства с концепцията му в национален конкурс за нестандартни
учебни практики.
И Жана беше много добра учителка и колежка.Смело напред Злате!
ОтговорИзтриване