Произведеният през 1931 година в Полша 149-тонен локомотив, премина през живописните спирки по линията Кърджали-Подкова. Той тегли три вагона, които са били използвани от царското семейство. Всеки от тях разполага със спални и баня.
Припомняме, че през миналата година Български държавни железници реставрира и пусна в движение ретро парни локомотиви.
Според експертите от БДЖ реставрацията на „Баба Меца" е световна новина за любителите на парната тяга. На този локомотив в периода 1936-1939 г. като огняр е работил поетът Никола Вапцаров.
Така нар. локомотив „Баба Меца" с номер 46.03 (46-та серия, 3-та машина) е част от серия, съставена от 20 броя, които остават уникални от този тип в света. Произведен е от H.Cegielski и е доставен в България през 1931 г. Колоосната му формула 1-6-2 предизвиква голям интерес сред специалисти и любители. Това е най-големият тендерен в Европа, а вероятно и в света и е най-мощният парен локомотив изобщо в историята на БДЖ. Теглото му, зареден с въглища и вода, е 149 т. Вероятно и затова е известен сред железничарите с прозвището „Баба Меца".
24rodopi.com
„Баба Меца“ отново е в Източните Родопи. Тази сутрин ретровлакът може да се види на ж. п. гарата в Кърджали
149 tona skoro patuva kam vtorichni surovini
ОтговорИзтриванеToia mirizlivec da izchezva i da ne mi marsi planinskia vazduh...che...aaaaa...
ОтговорИзтриване