Бай Сали помни, че мостът до Рогозче е построен през далечната 1966 година, а този до гарата в Подкова-през 1968 година.
„Всичко тогава се изграждаше по така наречения Български Държавен Стандарт - БДС, по една направена скица. Способностите и възможностите на майсторите бяха основният фактор в изграждането на въжените мостове. Връзките правехме с болтове и гайки, заварка не се използваше. На обекта работехме най-много от 3 до 5 човека, а на откриването на мостовете идваха десетки хора. Включително и имами от мюфтийството, правеше се курбан, четяха молитви. Алкохол не се употребяваше”, спомня си бай Сали пред 24rodopi.com.
По думите му, в момента обновяването на дъските съвсем не е достатъчно. „След толкова време употреба, нека където е необходимо, да се изграждат нови въжени мостове”, смята старият майстор.
24rodopi.com
Kолко интересна статия ....
ОтговорИзтриванеVerno 20:17 !!! Ako bay Sali izneveqvache na jena sı statıyata stese da e mnogo po-ınteresna...
ОтговорИзтриванеПонякога човек трябва да се вслуша в съвета на по-възрастните. Ще ви е от полза, приятели ! Най-вече ще ви е от полза последните няколко абзаца на думите, на бай Сали !
ОтговорИзтриване