Общо 48 години затвор получиха шестимата обвинени за убийството на крумовградския бизнесмен Метин Халил. Новите присъди бяха изчетени от състав на Ямболския окръжен съд, съобщава "Монитор". До тях се стигна след като Върховният касационен съд върна присъдите на окръжните магистрати в Кърджали за ново разглеждане, а делото бе пратено в Ямбол, за което 24rodopi.com вече писа.
Денис Салимов, Мустафа Халил, Мустафа Генча, Бюрхан Юсеин, Генджай Мустафа и Ерол Хатиб ще трябва да платят кръвнина в размер на 560 000 лева на семейството на убития. С най-тежка, 9 – годишна присъда е Бюрхан Юсеин, а с най-лека – 7 години престой зад решетките е Денис Салимов.
Както вече 24rodopi.com писа, убийството бе извършено около 3 часа на 12 февруари 2011 година пред бар в центъра на Крумовград. 
Припомняме, че Окръжният съд в Кърджали намали първоначалните присъди на 6-мата подсъдими за убийството на бизнесмена Метин Халил. Първоначално бе обявено, че Дениз, Ерол, Мустафа Г., Генджай, Бюрхан, Ерол и Мустафа Х. ще лежат в затвора между 4 години и 8 месеца и 5 години и 4 месеца, но след обжалвания се стигна до нови присъди.
6-мата са признати за виновни в това, че на 12 февруари 2011 година в Крумовград, вследствие на умишлено нанесена средна телесна повреда – аспирация на кръв с изпълване и запушване на дихателните пътища с развитието на механична асфиксия, представляваща разстройство на здравето, временно опасно за живота, причинили по непредпазливост смъртта на Метин Халил. Те ще платят солидарно и 560 000 лева на наследниците.
Окръжният съд постанови присъда на Дениз Г. "лишаване от свобода" за срок от 3 години и 8 месеца, при първоначален „общ" режим на изтърпяване на наказанието в затворническо общежитие от открит тип. Първата му присъда бе 4 години и 8 месеца.
Мустафа С. Х. трябваше да лежи в затвора 3 години и 8 месеца (предишната присъда - 4 години и 10 месеца) при първоначален „общ" режим на изтърпяване на наказанието в затворническо общежитие от открит тип.
Присъдата на Мустафа М. Г. също бе намалена от 4 години и 10 месеца затвор на 3,8 години.
Бюрхан Н. Ю., който трябваше да лежи в затвора 5 години и 4 месеца, ще остане зад решетки 4 години.
Генджай С. М. ще бъда затворник също 3,8 години, срещу предишна присъда от 5 години. Същото се отнася и за Ерол Ю. Х.
Новите присъди дойдоха след като Апелативният съд в Пловдив върна за ново разглеждане делото след като страните обжалваха заради процесуални пропуски. И новите наказания подлежат на обжалване в законоустановения срок пред апелативните магистрати в Пловдив.
На шестимата подсъдими им се приспада времето, през което са били задържани за срок до 72 часа по реда на Наказателния кодекс, както и времето, през което спрямо тях е била взета мярка за неотклонение "Задържане под стража", считано от 12.02.2011 година до 15.07.2013 година. От 15 юли пък шестимата бяха освободени с наложена мярка за неотклонение „подписка”
Те са оправдани по обвинението, че деянието е извършено с особена жестокост – нанасяне на побой на пострадалия по главата и тялото с юмручни удари и ритници, и по хулигански подбуди.
Предлагаме ви какво разказаха в Окръжния съд в Кърджали обвиняемите преди да получат присъдите си.

Фаталната нощ

Драмата се разигра в ранните часове на 12 февруари 2011 година в центъра на Крумовград, когато младежите празнували в дискотека пълнолетието на единия от тях. Около 3 часа след полунощ в заведението влязъл 38-годишният бизнесмен Метин Халил. Според обвинението избухнала словесна свада, след което мъжът напуснал заведението. Шестимата обаче го настигнали на площада и го пребили до смърт. Аутопсията показа, че Метин се удавил в собствената си кръв. Съдебно-медицинската експертиза сочи ,че бизнесменът е получил 14 рани в областта на главата.

Мустафа Х.: Пих бира и танцувах, не съм участвал в побой

„В петък, 11 февруари, сутринта помагах на баща ми да разтовари каруцата. Подхлъзнах се и паднах, като си ударих двата крака. От там са охлузванията ми, които разследващите установиха. Не познавам Метин, не съм участвал в побой. Празнувахме рождения ден на Дениз", заяви по време на делото в Окръжен съд през декември миналата година обвиняемият Мустафа Х. В хода на заседанието бяха изчетени показанията му пред органите на досъдебното производство. „Зная за какво съм задържан. Не се признавам за виновен. На 11 февруари ходихме с моят автомобил „БМВ" при приятелите ми Дениз, Генджай и Ерол. Видяхме се в заведение „Дива". Дениз изяви желание да почерпи, като за по-евтино отидохме в кръчмата в село Пашинци. Там изпих една ракия и две бири. Повече не пих, че бях с колата. Към полунощ тръгнахме към Крумовград. Спряха ни за проверка на граничен пункт.
Пред „Клуб 22" в града видяхме Гюркан. Влязохме в дискотеката, нямаше места. Взех си бира и танцувах. Видях, че Ерол и другите излизат. Тръгнах след тях, а вън чух викове и помислих, че е станало сбиване. Видях, че петимата ритат с крака някого много пъти. Отидох и на турски им казах да спрат. Не видях кой е човекът, но останах с впечатление, че всички го бият. Всичко продължи около 1 минута.
След това тръгнахме към Пашинци. Гюркан и Дениз не знам къде бяха. Отново ни спряха на граничния пункт, като ни казаха да изчакаме да дойдат полицаите. За това, че лицето е Метин, разбрах от връчването на обвинителния акт. В полицията ме накараха да си сваля дрехите, като не ми дадоха документ, че са ги взели.
Не искам да бъда съден заради другите. Този човек е напсувал Гюркан, разбрах по-късно", са били показанията на Мустафа пред разследващите. В хода на предишното дело обаче, обвиняемият се отказа от тях, в частта им за случилото се след дискотеката. „Не съм видял побой, следователят ме подведе, за да ме привлече като свидетел по делото", заяви Х.

Мустафа Г.: Белезите по краката ми са от цепене на дърва


„В дискотеката нямаше проблем. Когато излязох навън, около 3 часа, видях човек на земята. Около него бяха останалите. Не съм видял да го удрят, не чух викове. Като отидох до тях, всички се разбягаха. На паркинга ми казаха да взема колата. Всички бяха пияни. Докато бягахме, Гюркан чупи маси, столове и каси пред заведение „Селина". Аз ритнах стол. С колата отидохме да търсим Дениз у тях", са били показанията на Мустафа Г. След като той ги изчита пред разследващите обаче, допълва, че Дениз се е върнал и скачал върху тялото на падналия. „Върнах се и го дръпнах да не го прави. Едва в Кърджали разбрах, че мъжът е умрял", добавил Мустафа. „В ареста разбрах, че Дениз е свидетелствал срещу мен. Уплаших се и затова казах тези неща. Но те не са верни", заяви пред магистратите през декември 2012 г. Мустафа Г. По думите му, белезите по крака му били от брадва, с която си наранил прасеца сутринта, докато цепел дърва.

Гюрхан Ю.: Пих, повръщах, полицаите ме биха

„Като завърших образованието си, заминах да работя в Германия. Върнах се през октомври", започва показанията си пред разследващите Гюрхан Ю. по време на разпитите. „Сутринта на 11 февруари помагах в магазина на майка ми. В центъра на Крумовград се разходих с приятели. Прибрах се и после пак излязох. Отидох в едно заведение, пих една ракия, постоях един час и после отидох с приятели в „Дива". В заведението стояхме около 2 часа като изпих две ракии. После решихме да отидем в „Клуб 22". Взех три бири и пихме пред заведението. Щях да се прибирам, когато видях другите-Ерол, Генджай, Дениз и двамата Мустафа. Влязохме в дискотеката. Играхме с момичета. Дениз ме почерпи едно-две уискита и енергийна напитка. На входа Ерол се скара с още едно момче. По някое време видях вътре и Метин Халил.
Излязох около 2,30-3 часа. Живея във Вранско, качиха ме в колата, за да ме закарат, аз повърнах в автомобила. Като се прибрах бях целия оповръщан. Майка ми взе дрехите и маратонките и ги е изпрала. Сутринта ме събудиха полицаите. Откараха ме в управлението, после се върнахме, за да ми вземат дрехите, с които съм бил снощи. Бяха на простора, аз не съм карал майка ми да ги пере. Свалиха ги от там. После двама полицаи ме питаха какво е станало и ме биха. Дали съм знаел за някакъв побой. Първо виках „не знам", после „да, да, знам". С марля ми взеха нещо под ноктите. Качиха ме в патрулката и тръгнаха да ме карат към Кърджали. В колата бяха трима полицаи. Говорят си. Единият вика за мен „Ще говори ли?", другият отговаря „Ако не говори, ще му вържем джанта на крака и ще го пуснем в язовира".
Тези показания е дал Гюрхан Юсеин в хода на досъдебното производство и пред защитник, стана ясно по време на заседанието през декември.

Генджай М.: Стана ми лошо и се качих в колата

„Не се признавам за виновен, не съм нанасял удари, поддържам казаното в досъдебното производство", заяви пред магистратите обвиняемият Генджай М. „Живея в Крумовград. На 11 февруари се видях с момчетата в „Дива", после отидохме в село Пашинци. Там стояхме до полунощ, аз изпих 7-8 бири. Отидохме на дискотека в Крумовград. Бяхме прави до пилона. Пих още 3 бири. Ерол се скара с Веско. Дойде охрана и нищо не се случи. Стана ми лошо и излязох навън до чешмичката да пия вода и да се напръскам. После се качих в колата, а Дениз повече не го видях. Исках да остана у тях, за да не ме видят родителите ми в това състояние. У тях обаче ми отвори майка му, мислех, че техните ги няма. После заспах в колата, събудиха ме на граничния пункт.
Когато ме разпитваха, полицаите не ми вярваха на историята и ме удряха по главата с шамари и юмруци. Взеха ми дрехите. Много неща подписах, но нищо не ми бе дадено да прочета. Не ми издадоха документи, че са ми взели дрехите", заявил Генджай М.

Ерол Х.: Ако бях видял конфликт това нямаше да се случи

„С Метин бяхме на една маса. Поздравихме се. Пита ме как върви семейният бизнес, как върви висшето ми образование. С него и семейството му бяхме в много добри отношения. Аз и родителите ми имаме скара срещу неговото заведение. Помагали сме си и когато е имало панаири. Децата му редовно си купуваха принцеси от нашия павилион за закуски в училището.
Ако бях видял конфликт между него и нашата компания, това нямаше да се случи. Нямаше да позволя подобно нещо", заяви Ерол Х. Той обаче отказа категорично да дава обяснения за случилото се след пребиваването им в дискотеката. „Невинен съм. Нямам никакво участие", добави тогава обвиняемият.
24rodopi.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

16 comments so far,Add yours

  1. Анонимен11/11/16 11:20

    На третия много смешно обаче като опънат озад в затвора ще видим дали ще смее

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен11/11/16 11:24

    Дано бъде изпълнена присъдата?!

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен11/11/16 12:05

    Ама то те горките са невинни бе ?

    ОтговорИзтриване
  4. Анонимен11/11/16 12:17

    Някой може ли да каже,кой е простака,който се е ухилил?Много малки
    присъди за тези изроди.

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен11/11/16 15:04

    deloto ste se objalva oste pred dve instancii ne mi se vqrva da ima presadi ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен11/11/16 15:10

    tozi koito varvi pred hojata ne se vrasta tozi koito varvi pred policai se vrasta!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен11/11/16 21:15

    Само смъртна присъда за убийците и то на моментаааааааааааа

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен11/11/16 21:19

    do 21:15 ma... da e...

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен11/11/16 21:34

    До сега да ги бяха осъдили 100 пъти...но защо не стана...да каже бившия окръжен прокурор Лазаров.

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен12/11/16 08:47

    От 2011 г та сега 2016 г- "много"ги заковали...смешни присъди.Язък,за човечеца.

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен12/11/16 11:00

    yazik za momcetata mnogo dobri momceta nadqvam se da gi opravdaqt

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен12/11/16 11:04

    защо осъждат тия млади момчета ?? оставете ги на мира!!

    ОтговорИзтриване
  13. Анонимен12/11/16 12:24

    oste ot sega prigotvete vazelin !

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен12/11/16 15:15

    do 12:24 -ei vazelinciqta oste maikite ne sa rodili toq deto ste go napravi i nqma da go rodqt !!!

    ОтговорИзтриване
  15. Анонимен12/11/16 19:46

    главата горе момчета живота е пред вас

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен13/11/16 09:52

    Сега ще цепят дърва в затвора..докато сте ритали този човек кефихте ли се...човешкия живот по този начин ли се взима?малко са ви дали тези присъди

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.