Правителството на „пета” за ТОЛ системата, от която чакаме парите

Правителството включи на „пета скорост” за ТОЛ системата и даде нови 179 996 400 „причини” за изграждане на Обходния път на Кърджали. Това е сумата в лева, на която бе увеличен разходният таван за т.г. на Министерството на регионалното развитие за изграждане на ТОЛ системата и електронната винетка. Именно със събраните средства от тези такси пък ще бъде осигурен ресурс за така належащия околовръстен път на Кърджали.
На правителственото заседание в сряда бе решено да се увеличат с близо 180 млн. лева
утвърдените максимални размери на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Промяната е свързана с подписания в началото на годината договор за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3.5 т (ТОЛ) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3.5,т (електронна винетка), с която ще се въведе по-справедлив модел за събиране на пътни такси, посочиха от пресцентъра на Министерски съвет.
По 10 000 автомобила преминават през Кърджали в рамките на 24 часа в пиковите летни дни. Припомняме, че тези данни бяха оповестени от регионалния министър по време на посещението му в областния град в началото на месец май. Николай Нанков заяви, че е издадено вече разрешително за строеж на част от бъдещия Околовръстен път на Кърджали, който да поеме натоварения трафик. Паралелно с това продължават да текат и отчуждителните процедури.

Изграждането ще бъде на два етапа, като реални строителни дейности се очаква да започнат през 2019 година.
„Ако всичко е наред и започнем без забавяне, пътят ще е напълно готов в рамките на 3 години и половина. Разчитаме на финансиране след въвеждането на тол системата. Ако тя бе заработила преди години и не бяха процедурните забавяния във времето, сега щяхме да откриваме пътя. Благодарение на усилията на Областна администрация проектът бе придвижен със сега действащия ОВОС. При необходимост от нова Оценка на въздействието върху околната среда, би забавило дейностите по пътя с около поне 4 години”, обясни министър Нанков. Той посочи още, че след въвеждането на тол таксите ще бъде осигурен финансов ресурс за множество инфраструктурни ремонти в цялата страна.
На снимката: По 10 000 коли през града за 24 часа
24rodopi.com

Share To:

24rodopi

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. Анонимен31/7/18 11:19

    Ама вие почакайте да започнат съдебните обжалвания на обезщетенията, които трябва да получат собствениците на засегнатите имоти! Касае се за десетки, десетки такива имоти и като се затлачи съдът от такива дела, тогава и проектът ви за обходен път ще брадяса като стар мюфтия!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24rodopi.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24rodopi.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24rodopi.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24rodopi.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24rodopi.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24rodopi.com не носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK I 24rodopi - FACEBOOK

Важно: Ползвайте материалите в 24rodopi.com, но ако уважавате труда на репортерите ни, които търсят новините на терен, цитирайте сайта. Ако поставите и линк към 24rodopi.com, нищо няма да загубите.

Администраторите на форума на rodopi24.blogspot.com пък призовават за толерантност и спазване на добрия тон под дописките. Те запазват правото си да ограничават или блокират публикуването на мнения.