24rodopi.com/Кърджали
„БДЖ
ще излезе на печалба и ще се модернизира, ще увеличи пазарния си дял, ще спазва
графика си и влаковете ще са „приятни“ за ползване, каквото и да значи това“,
коментира транспортният министър Николай Събев.
Гара Кърджали се намира на Главна железопътна линия 4 от Националната железопътна мрежа на България – Русе-Подкова. Строителството й се извършва на няколко етапа, като първата отсечка от гара Русе до гара Велико Търново е въведена в експлоатация на 8 октомври 1900 г., а последната от Момчилград до Подкова – на 20 ноември 1944 г. Обемът на строителните работи за изкуствените съоръжения е голям и обхваща стотици мостове, водостоци, подпорни стени и 25 тунела с обща дължина 8 км и 126 м. Строителство на железопътна линия Русе-Търново-Стара Загора през Стара планина е предвидено още в Закона за развитие на железопътната мрежа на България от 1895 г. Първият завършен участък е Русе-Търново /1897-1900 г./. След построяването на трасето през Борущица и Стара Загора до Михайлово, се обмисля продължаването на линията на юг, като първоначалният замисъл е тя да достигне до Дедеагач. Когато след края на Балканската война южната граница на България се измества на Бяло море, плановете са за свързване с Кавала, но скоро след Букурещкия мирен договор от 1913 г. се приема направлението Михайлово-Мастанли (Момчилград)-Гюмюрджина-Порто Лагос. За да осигури средства, българската държава възлага изграждането на линията и пристанището на немската банкерска къща „Дисконто-Гезелшафт. Тези проекти не се осъществяват, защото с Ньойския мирен договор България е лишена от излаз на Бяло море.
През 1920 г. Министерският съвет решава да се построи железопътна линия в направление Раковски-Хасково-Кърджали- Пашмакли (Смолян) и Инженерните войски започват работа, като първоначално участъкът до Хасково е завършен с междурелсие 760 мм. Постановление от март 1923 г. разпорежда преустройството му като линия, а продължението към Момчилград да остане като теснолинейка. Година по-късно е направена промяна в плановете за построяването на цялата линия с междурелсие от 1435 мм до Момчилград.
Предаването в експлоатация на участъците става поетапно, като участъкът от Маслиново до Кърджали е открит на 8 ноември 1931 г. в 10:30 часа, когато на новооткритата жп гара в града пристига дългоочакваният първи влак, идващ от Хасково и посрещнат от цялото гражданство. С това знаменателно събитие е свързана надеждата, че започват по-благодатни дни за живота, търговията и индустрията в Източните Родопи.
Ако се направи спирка срещу Лидл, ще има повече желаещи да пътуват с мотрисата.Гарата е много далече и не е удобна за пътуващите на кратки разстояния.
ОтговорИзтриванеКакъв ж.п. транспорт имаше само който хората много го ползваха. 1. Експрес - Тракия който пътуваше от Подкова за гр.София и обратно. 2. Бърз и пътнически влакове - Подкова-гр.Русе и обратно. 3. Спален вагон от Подкова - гр.София и обратно. 4. Бърз влак - лятно разписание Подкова- за гр.Бургас с вагони и за гр.Варна. Товарните влакове които също не бяха малко обслужваха целият Кърджалийски окръг.
ОтговорИзтриванеИмало е държава тогава, преди да дойдат комунистите...
ОтговорИзтриванеНевероятно видео!
ОтговорИзтриванеKakvo vijda masinista stroitelna plo6tatka
ОтговорИзтриване