„Синята зона“ в Кърджали след тази сесия съм убеден, че ще се възприема от все повече граждани и гости на града не като наказателна дейност на Общината, а като изчистен откъм пропуски и недоглеждания работещ механизъм за създаване на ред по улиците и булевардите на Кърджали“, заяви общинският съветник д-р Недим Исмаилов
24rodopi.com/Кърджали
Общинският
съвет прие промени в Наредбата за организация на транспортната дейност и
безопасността на движението на територията на община Кърджали, както и Наредба
за изменение и допълнение на Наредбата за определянето и администрирането на
местните такси и цени на услуги. И двете
точки касаят платеното почасово паркиране, познато още като „Синя зона“. Стана
ясно, че направените промени не включват промяна на таксите, но с цел
разтоварване на автомобилния поток в града, се сливат първа и втора, четвърта и
шеста зона, а девета отпада.
„Темата
за синята зона винаги е дискусионна. Промените, които са внесени на заседание
на Общински съвет са козметични. Те ще улеснят процеса по паркиране. Гражданите
ще имат възможност на повече места да паркират. Промените като цяло целят да
подобрят ефективността и дейността на Синята зона”, кметът Ерол Мюмюн и
допълни, че предложението за промените е внесено след доста консултативни срещи
и нещата са обсъдени в детайли.
„Разбира
се, че темата за Синята зона няма да приключи на днешното заседание. Тя е
отворена. Винаги може да се прави редуциране или разширяване на обхвата й.
Важно е да се съобразим с желанието на хората Синята зона да бъде
по-ефективна”, каза кметът.
Той
определи и целите, които си поставят промените в наредбите, а те са: драстично
намаляване на потока на автомобили по улиците, където движението е натоварено;
урегулиране на паркирането на паркинги и реална възможност за проследяване на
натовареност; създаване на условия за разширяване на предлаганата услуга и
повишаване на качеството; определянето на максимално широки концентрирани зони,
в които да се упражнява ефективен контрол за спазване на изискванията на Закона
за движение по пътищата.
Сред
очакваните резултати от прилагането на промените в наредбата са определянето на
конкретни паркинги за паркиране на абонаментите за физически лица ще освободи
улиците от паркирали автомобили, заемащи паркоместа за повече от 6 часа. „Ще
бъдат освободени места за кратковременно
паркиране пред обществени сгради и институции. Междублоковите паркинги ще се
освободят. Ще се повиши контролът по паркиране, на излезлите от употреба
автомобили”, каза още кметът Ерол Мюмюн.
„Темата
„Синя зона“ определено вдига адреналин, а за мнозина си е направо като даване
на тон за предизборно говорене, но при разумен прочит на предложенията за
изменение и допълнение на Наредбата за организация на транспортната дейност и
безопасността на движението на територията на Община Кърджали се вижда, че те
са належащи и основополагащи за град от по-добрата зона на Европейския съюз.
Без
съмнение всеки в тази зала иска Кърджали да бъде такъв град, европейски, но не
от лозунгите и предизборните приказки, а от реалността. И пътят към тази визия
минава през тази Наредба, на следващо място с асфалтирането на десетки улици
това лято, после светофарите, извеждането на големия трафик от града.
Внимателно
прегледах именно тази докладна, с конкретните предложения за изменения, и без
да ви губя времето с детайлите, ще обобщя, че експертите са свършили добра
работа. „Синята зона“ в Кърджали след тази сесия съм убеден, че ще се възприема
от все повече граждани и гости на града не като наказателна дейност на
Общината, а като изчистен откъм пропуски и недоглеждания работещ механизъм за
създаване на ред по улиците и булевардите на Кърджали“, заяви общинският съветник
д-р Недим Исмаилов.
Veche ne idvame na kardjali
ОтговорИзтриванеНека и в квартал студен кладенец да влезнат законите до дом майка и дете на завоя как може да се паркира до топливото кръстовище за паркиране тротоарите са пълни с коли
ОтговорИзтриванеТи в Байкал да видиш какво.
ИзтриванеОсвобете движението от Пощата до хотел България по павета. Сложете светофар на пощата и регулиране на светофара на хотел България. И дано се асфалтира тази отсечка, някоя майка не бута количка по павета.
ОтговорИзтриванеПодкрепям
ИзтриванеИмаме само един градски пешеходен участък от улица, да си остане без автомобили.
ИзтриванеМного бусове и платформи за автомобили из целия град заемат много паркоместа. Кой ще ги котролира?
ОтговорИзтриванеКога ще разчистите автоджамбазите ? Заемат много паркоместа със своите платформи и автомобилите си за продан. А нищо не плащат, за данъци да не говорим, а извършват търговска дейност
ИзтриванеЗапочва летния сезон помислете за колите с Румънците от къде ще минават
ОтговорИзтриванеВ центъра на града пускайте само Електромобили и автобусите от граския транспорт но да са преди 80години
ОтговорИзтриванеМного си умен а живущите там които нямаме електромобили какво да правим аман от философи
ИзтриванеКогато имаш електричка не си собственик на МПС а осиновител , защо вечно е твоя. Вторичен пазар няма защото батерията след третата година е 20000 долара.
Изтриване